باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

انتخابات فرصتی است برای مشارکت هر سلیقه سیاسی و مذهبی

در سایه مشارکت حداکثری است که می‌توان از مجلس به وجود آمده مطالبه گری کرد و نظارت عام بر مجلس شورای اسلامی در همین راستا انجام خواهد شد.

استان لرستان در هفت حوزه انتخابیه شاهد برگزاری انتخابات خواهد بود تا ۹ نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی و دو نماینده را نیز راهی مجلس خبرگان رهبری کند.

آنچه حائز اهمیت است بحث حضور و مشارکت حداکثری مردم در این دوره از انتخابات است چرا که انتخاب ۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی و دو نماینده خبرگان رهبری در لرستان، نیازمند حضور و انتخاب آگاهانه مردم است.

 یک شهروند خرم آبادی گفت: انتخابات فرصتی است که هر فردی با هر سلیقه سیاسی و مذهبی می تواند بگوید که من یک ایرانی ام و خود در آینده سرنوشتم دخالت می کنم.

وی افزود: انتخاب فرد اصلح بسیار مهم است و باید از تحقیق کرد و در صورتیکه نیاز بود به افراد و مراجع دارای صلاحیت رجوع کرد.

شهروند خرم آبادی اظهار کرد: مشارکت ضعیف در انتخابات می تواند شکافی ایجاد کند که دشمنان نظام و تروریست های بدخواه از آن عبور کنند و به امنیت کشور رخنه کنند.

انتخابات فرصتی است برای مشارکت هر سلیقه سیاسی و مذهبی/انتخابات یکی از ظرفیت‌های اساسی در نظام مردم‌سالاری دینی است

انتخابات امنیت ساز و امنیت آور است

امام جمعه خرم آباد بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: انتخابات امنیت ساز و امنیت آور است که انتظار می رود مردم در انتخابات حضوری گسترده داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب تمام اهداف خود را برای تضعیف روحیه انقلابی در جامعه به کار گرفته اند، گفت: مردم با حضور پرشور در انتخابات پیش رو بار دیگر پایه های نظام را مستحکم تر و دشمنان اسلام و انقلاب را ناامید خواهند کرد.

وی در پایان گفت: مدیران و مسئولان نباید از برخی نامزدهابه صورت مستقیم حمایت و مردم را به سمت حمایت نامزدی خاص هدایت کنند و در صورت مشاهده این امر با مدیران و مسئولان متخلف برخورد خواهد شد.

هر فرد باید احساس مسئولیت کند و فرد اصلح را به دور از قومی گرایی انتخاب کند

شهروند دیگر خرم آبادی نیز گفت: با وجود مشکلات فراوان اقتصادی، فرهنگی،تحریم ها و ... من در انتخابات شرکت می کنم زیرا سفارش امام و رهبری است و باید انقلاب را با حضور در چنین عرصه هایی پررنگ تر نشان داد.

وی افزود: هر فرد باید احساس مسئولیت کند و فرد اصلح را به دور از قومی گرایی انتخاب کند و این مساله نیازمند انتخاب هوشمندانه است.

انتخابات فرصتی است برای مشارکت هر سلیقه سیاسی و مذهبی/انتخابات یکی از ظرفیت‌های اساسی در نظام مردم‌سالاری دینی است

انتخابات یکی از ظرفیت‌های اساسی در نظام مردم‌سالاری دینی است

فرهاد زیویار انتخابات را یکی از ظرفیت‌های اساسی در نظام مردم‌سالاری دینی دانست و اظهار داشت: در تاریخ چهل و پنج‌ساله بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، انتخابات در ایران در بالاترین ظرفیت مورداستفاده قرار داده شده است و قابل‌مقایسه با هیچ کشوری در دنیا نیست.

وی با بیان اینکه انتخابات در ایران همه بخش‌ها را در برمی‌گیرد، افزود: در فرایند انتخابات، تمام ارکان، اعضا و اشخاص تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز برای کشور به‌صورت عمومی و تخصصی مورداستفاده قرار خواهند گرفت.

استاندار لرستان، گفت: انتخابات در ایران صرف‌نظر از اینکه رشد و بلوغ را برای مردم به وجود می‌آورد، ظرفیت اساسی و بااهمیت است که باید نسبت به همه بخش‌های برگزاری آن حساسیت داشت.

زیویار با اشاره به اهمیت انتخابات در قوام و مداومت نظام، گفت: اهمیت این موضوع آن‌قدر بالاست که در همه دوران مورد تذکر، توجه و اشاره امامین انقلاب بوده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با مهم خواندن انتخابات اسفند ۱۴۰۲، بر چهاراصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات اسفندماه تأکید کردند تا ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو را به نهادهای اجرایی و نظارتی، احزاب و تشکل‌های سیاسی و مردم یادآوری کنند.

استاندار لرستان افزود: این جلسات برای همه بخش‌های اجرایی انتخابات در نظر گرفته شده است و لازم است به‌منظور اثرگذاری بیشتر با ابزار و امکاناتی که در اختیار است به مردم منعکس شود.

انتخابات فرصتی است برای مشارکت هر سلیقه سیاسی و مذهبی/انتخابات یکی از ظرفیت‌های اساسی در نظام مردم‌سالاری دینی است

انتخاب اصلح به معنای انتخاب نامزدی بی عیب و نقص و آرمانی نیست

مشارکت ضعیف در انتخابات راه را برای ورود افرادی با شایستگی کمتر باز می‌کند و در نتیجه مجلسی ضعیف به وجود خواهد آمد که توان صیانت از حقوق مردم و قانونگذاری صحیح نخواهد داشت. انتخاب اصلح به معنای انتخاب نامزدی بی عیب و نقص و آرمانی نیست، کما اینکه اگر چنین اشخاصی به مجلس راه یابند، کمال مطلوب است؛ اما انتخاب اصلح در چارچوب نگاهی واقع‌گرایانه، به انتخاب شایسته ترین فرد از میان گزینه‌های موجود تعبیر می شود که این موضوع در سایه مشارکت بالا محقق خواهد شد.

در سایه مشارکت حداکثری است که می‌توان از مجلس به وجود آمده مطالبه‌گری کرد و نظارت عام بر مجلس شورای اسلامی در همین راستا انجام خواهد شد. بیانات رهبر انقلاب در این زمینه قابل توجه است، ازجمله در فرازی که می‌فرمایند، «مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت به معنای حقیقی کلمه و امنیت انتخابات چهار خصوصیت انتخابات اسفند ماه است. باید به این پرسش پاسخ داده شود، چرا در جمهوری اسلامی انتخابات برگزار می کنیم؟ جمهوری و اسلامی وابسته به انتخابات است».

در فرصت اندک باقی‌مانده تا انتخابات اسفندماه تأمل در اهمیت انتخابات و تلاش برای اصلاح امور به جای پاک کردن صورت مسئله ها برای تمامی افراد جامعه ضروری است تا در آینده شاهد مجلسی شایسته و پر توان بر حل موضوعات و معضلات کشور باشیم .

گزارش:رضوان پاک منش

برچسب ها: انتخابات ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
چرا دروغ میگی نویسنده من یه بار رفتم چون گفتم دین ندارم بیرون کردن
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۴:۳۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
وظیفمون شرکت در انتخاباته